vineri, 21 septembrie 2007

RENAULT-MASINI DEFECTE

Maşinile Renault, modelul Megane Sedan 1.9 DCI, fabricate în perioada 2006-2007, nu sunt atât de sigure cum garantează producătorul. Acestea au grave defecţiuni la compresorul de aer condiţionat, care în urma unei solicitări prelungite ia foc. Grupul Renault nu recunoaşte oficial această defecţiune. Defecţiunea ne-a fost semnalată, în urmă cu două săptămâni, de către mai mulţi posesori de autoturisme Renault, modelul Megane Sedan 1.9 DCI, fabricate în anul 2006, respectiv 2007. Aceştia susţineau că au avut mari problemele la compresoarele de aer condiţionat, în sensul că sistemele respective au luat pur şi simplu foc. Mai mult, la unele dintre aceste maşini se blochează sistemul de închidere, existând astfel şi riscul ca pasagerii să rămână captivi în interiorul autoturismului.
Zeci de astfel de autovehicule au fost achiziţionate de la dealerul Dacia-Renault-Nissan "Meridian Vest" din Bucureşti. Proprietarii acestor autovehicule au mers la service-ul autorizat în ideea că, maşinile fiind încă în garanţie, defecţiunile vor fi remediate în scurt timp. Numai că aici au avut din nou o surpriză neplăcută. Li s-a spus că trebuie înlocuite nişte piese, dar acestea sunt aduse doar pe bază de comandă, iar timpul de livrare este de cel puţin trei săptămâni. În acest interval, nu li s-a asigurat o altă maşină aşa cum se întâmplă la alte firme.
Practic, nefericiţii posesori ai unor astfel de maşini au fost lăsaţi să se descurce pe cont propriu, deşi era evident că defecţiunea respectivă nu era un caz izolat. Şi asta în condiţiile în care, în momentul comandării acestor autoturisme, clienţilor li s-a spus o frumoasă poveste despre fiabilitatea produselor Renault şi despre cât de repede se pot remedia eventualele defecţiuni.
Răspunsuri în doi peri
"Adevărul" a contactat imediat reprezentanţii Grupului Renault, care au declarat că nu au informaţii despre problemele modelului respectiv, deşi este practic imposibil ca la numărul de telefon 021.203.88.58, pus la dis­poziţia cumpărătorilor prin sistemul Vocea Clientului, să nu fi fost primite aceste plângeri. În loc de un răspuns oficial, reprezentanţii Renault România au cerut să trimitem printr-un mail seriile de la şasiurile maşinilor defecte, "pentru a rezolva problemele" pe cale amiabilă.
Datorită faptului că persoanele nemulţumite care s-au adresat ziarului nostru ne-au cerut să respectăm confidenţialitatea, nu am trimis aceste date, astfel că nu am mai primit niciun fel de informaţie. Nu am primit nici măcar numărul de autoturisme Renault Megane Sedan de 1.9 DCI care au fost vândute anul trecut. De acelaşi refuz ne-am lovit şi din partea dealerului Dacia-Renault-Nissan "Meridian Vest".
Reprezentanţii de vânzări au declarat că nu au nicio informaţie de acest fel, iar detalii se pot afla doar de la directorul firmei. Acesta era ori în şedinţe, ori vorbea la telefon, deoarece niciodată nu am reuşit să vorbim cu el. Nici reprezentanţii "Meridian Vest" nu ne-au mai contactat, deşi promiseseră acest lucru.
Înştiinţare pe blatProprietarii maşinilor cu pricina au primit o înştiinţare, semnată de directorul Piese şi Servicii Sorin Ticlette, în care erau rugaţi ca în cel mai scurt timp posibil să meargă cu maşinile la "un reparator agreat din reţeaua Renault din România" deoarece a fost observat "un risc de pană imobilizantă în cazul blocării compresorului de climă" şi din acest motiv trebuie să le fie reprogramat "calculatorul de injecţie". Acest lucru arată clar că Renault ştie că are o problemă gravă.
În aceste condiţii, este de neînţeles de ce service-urile nu au compresoarele cu pricina pe stoc, iar clienţii sunt nevoiţi să aştepte cu săptămânile înlocuirea pieselor defecte. În loc să dea un comunicat prin care Renault să-şi asume oficial defecţiunea, purtătorul de cuvânt al producătorului francez ne cere în continuare "măcar un număr de şasiu" pentru a rezolva problema.

Niciun comentariu: